Hemma

Jag tycker att det är så fint när ni välkomnar mig hem, kramar om mig och frågar "Hur känns det att vara hemma?". Det känns himla bra att vara hemma kan jag meddela, den känslan är så fin. Men hur fint det än är att vara hemma, så är jag himla glad att jag är i Sverige just nu.


För så är det, just nu är mitt hem Arizona. Mitt hem som i lägenhet, mataffär, gym, pojkvän, jobb, vardag och nya äventyr. Över sommaren är jag i Sverige och det är jag fruktansvärt glad över. Det tär mer än någonsin att vara i från Dustin, men jag är så glad över att skratta vid middagsbordet, ligga i soffan med Lotta och Lisa, smsa med Frida och kunna säga "Absolut! Jag kan komma, vilken tid?". Hela världen grönskar och studenttider och sommarlovstider är så vackra just här, där vi uppskattar det.

På skrivbordet står en vas med nyplockade syréner, i frysen finns det bullar och jag dricker Äventyr ur en stor tekopp. Jag är glad att vara tillbaka, hemma hos Mamma och Pappa igen. När jag åker tillbaka till Arizona i höst, då kan ni fråga mig "Hur känns det att vara hemma?" och då kan jag svara. Men just nu njuter jag av att vara borta.


Home:

I think it is lovely when you welcome me home, hug me and ask "How is it to be home?". It is pretty good to be home, that feeling is nice. But no mather how nice it is to be home, I am so happy I am in Sweden right now.


Because right now my home is Arizona. My home as in apartment, grocery store, gym, boyfriend, work, everyday life and new adventures. I am in Sweden over the summer and I am very happy to be. It hurts more than ever to be apart from Dustin, but I am so happy to be laughing at the dinner table, to lie on the couch with Lotta and Lisa, text with Frida and be able to say "Of course! I'll be there, what time?". The whole world is green and graduation times are so beautiful here, where we appreciate it.

On the desk is a vase with lilacs, in the freezer there are cinnamon buns and I am drinking Adventures from a big tea mug. I am happy to be back, at my parents house. When I go back to Arizona this fall, then is the time to ask me "How is it to be home?" and then I can give you an answer. But right now I am enjoying to be away from home.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0