Döm

Vill ni ha respekt för era val, respektera andras val.
Vill ni inte bli kategoriserade, kategorisera inte andra.
Vill ni bli accepterade för er livsstil, acceptera andras livsstil.

Jag dömer inte er och valen ni har gjort. Så döm inte mig. Det gör ondast när det är ni, ni som känner mig, som dömer. Bara för att jag väljer en annan väg betyder det inte att det är fel väg. Bara för att jag prioriterar annorlunda än vad ni gör betyder det inte att jag gör ett misstag. Jag stöttar och respekterar era val. Visa mig samma respekt tillbaka. Jag förtjänar det.



Judge:

If you want respect for your choices, show respect for others' choice.
If you don't want to be labled, don't lable other people.
If you want to be accepted for your lifestyle, accept other lifestyles.

I don't judge you for the choices you have made. So don't judge me. It hurts the most because it is you, you who know me, who are judging. It doesn't mean that my road is wrong only because it is different from yours. That I prioritize differently that you doesn't mean that I am making a mistake. I support and respect your choices. Show me the same respect back. I deserve that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0