Det lilla

Inne-söndag, dammsugare och 14 dagar kvar.



Har varit orolig och nästan rädd när dagarna tickat nedåt. Inte rädd för det nya, mest rädd för att jag vet hur mycket jag kommer att sakna er. Fina familjen, tekvällar och bara möjligheten att ses. Rädd för att förlora den lilla del av världen som fortfarande är min.
     Men innerst inne vet jag ju att just nu är Sverige inte rätt, inte än. Jag behöver nytt och kanske framför allt just nu, jag behöver värme. Min tröst är att Skype finns, flygbiljetter finns, min syster kommer snart ut i världen och inget behöver någonsin vara för alltid. Och ibland visar det sig till och med att avstånd gör vänskapsband starkare.

Så, jag är redo för äventyret. Men i 14 dagar till ska jag njuta av det lilla. Så som dammsugare, plussgrader och myskvällar med mina fina.



The small things:

A lazy Sunday, punch rolls (vacuum cleaners!) and 14 days left.

I haven been worried and almost scared when the count down is getting shorter and shorter. Not scared for the new, scrared because I know how much I will miss you. The family, tea evenings and just the possibilty to hang out. Scared to lose the part of the world that still is mine.
    But deep down I know that Sweden is not right for me right now, not yet. I need something new and maybe most importantly right now, I need warmth. Comforting thoughts are that we do have Skype, flight tickets do exist, my sister will be out in the world soon and that nothing is ever forever. And sometimes it even turns out that distance makes the heart grow fonder.

So, I am ready for the adventure. But for 14 days more I will enjoy the small things. Like vacuum cleaners, positive degrees and time with my favorites.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0