Värdera

Vi pratade om storhet. När du sa det glittrade dina ögon och jag blev varm ända in i hjärtat. Jag försökte att upprepa, men kanske var det dina ögon eller tvisten inom mig som lämnade mig mållös.
     Det är enkelt att leva i nuet, en balansgång att prata om framtiden, men svårare än någonsin att inkludera det som var. Genom att värdera nutiden slår jag allt det jag var på käften. Alla de som betydde något.

Kanske är det en triangel, ett välj två sceanario. Dåtid, nutid eller framtid. Men alla har vi redan en bakgrund, vi är alla de vi är av en anledning. Jag tror att det räcker så. Med dig äger jag nuet och tillsammans går vi mot framtiden. Jag kan inte tänka mig något bättre.

Jag lurar tvisten och inkludera plural när jag värderar. Du och jag, och livet.






To value:

We were talking about greatness. When you said it your eyes sparkled and I got warm all the way into my heart. I tried to repeat, but maybe it was your eyes or the dispute within me that left me speechless.
     It is simple to live in the present, a line dance to talk about the future, but harder than ever to include the past. By valuing the present I am giving everything I was a slap. Everyone who meant something.

Maybe it is a triangle, a pick two scenario. The past, the present or the future. But all of us already have a past, we are who we are for a reason. I think that is enough. Together with you I am owning the present and we are walking towards the future. I cannot think of anything better.

I am tricking the dispute by including plural in my valuing. You and me, and life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0