Listan

Det verkar som att den här listan snurrar runt i hela bloggvärlden, så i brist på bättre saker att göra. Lista!




Vilken är din favoritfärg?


Blå, som havet.


Prickigt, rutigt eller randigt?


Randigt tror jag.


Vilken parfym använder du?


Har två, ”Japanese Cherry Blossoms” från Body Shop och  ”Midnight fantasy” av Britney Spears.


Ditt favoritläppstift?


Är väl inte så insatt i smink egentligen. Jag köper bara sådant som inte är testat på djur, typ Bodyshop.


Har du någon gång haft matångest, hur är det idag?


När jag fyllde 9 började jag banta för första gången. Jag visste nog egentligen inte vad jag gjorde, var bara äcklad av bröst som började växa och allt annat som hör puberteten till. Tack och lov tippade jag aldrig över på den anorektiska sidan utan började träna regelbundet och kunde på så sätt tackla den sjuka kroppsynen. Idag mår jag bra, så länge jag får träna regelbundet har jag inga problem med min kropp. Får jag inte träna kommer spökena i huvudet fram, men alla har vi väl våra sneda sidor.


Vad använder du för underkläder?


Jag älskar stringtrosor. Egenligen tycker jag inte att de är speciellt snygga, men jag tycker att de är så otroligt bekväma. Helst svarta, tajta bomullsstring från H&M. Annars är hipster i spets en favorit.


Dina bästa skönhetstips?


Sov ut, andas mycket ren luft utomhus och le. Ett leende är det vackraste som finns.


Vad använder du för eyeliner?


En som jag fick av finaste Amanda i julklapp. Från bodyshop, såklart.


Vilken är din finaste klänning?

Jag använder inte klänningar, vi har aldrig riktigt klickat. Eller förresten, har en himla fin svart, puffig sak från Monki. Jag använde den ett nyår och sedan dess pryder den min garderob så vackert.


Vilken är din favoritbok?


Många! Till exempel ”Kärlekens historia” av Nicole Krauss, ”Fågeln som vrider upp världen” av Haruki Murakami, ”Sofies värld” av Jostein Gaarder och ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger” av Linda Olsson.


Vad äter du för vardagsfrukost?

Yoghurt med müsli, ett kokat ägg där gulan är lös på insidan och hård på utsidan, en kopp te och en matsked aloe vera.


Vad spenderar du helst en ledig dag med?


Tillsammans med fina människor, se något nytt spännande, andas ny kultur, läsa en bra bok, skriva, skratta vid middagsbordet, lyssna på bra musik, cykla och vara vid havet. Ungefär så.


Hur lång är du?


170.5 centimeter, eller 5'7''.


Roligaste skolämnet?


Svenska, engelska och matte.


Får vi se en bild på dig osminkad?

Jag är osminkad mest hela tiden, men bilder lyckas jag undvika. Jag hittade dock en bild på hårddisken, här får ni den.


Hur många relationer har du haft i ditt liv?


Två seriösa som är det finaste jag har varit med om, en tveksam historia och så en massa mer eller mindre lyckade små äventyr.


Tycker du om disneyfilmer?


Det är ju min barndom, hur snedvriden moralen än kan tyckas.


Hur var ditt första hångel?


Himla fint.


Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller blålila, 
vilken skulle du välja?


Alltså vad svårt. Om det handlar om att all mat jag äter ska färgas till en färg så skulle jag välja grönt. Då skulle man ju känna sig nyttig och fräsch jämt.


När grät du senast?

Häromnatten, för att jag insåg att jag snart åker tillbaka till Sverige utan att veta när jag får träffa Dustin igen.


Vilken är din favoritstad i världen?


Vejbystrand, såklart.


Vilket kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv?


Jag tycker om mina ögon. Mina händer och bröst är inte så pjåkiga heller.


Vad faller du för?


Sjuk humor, ambitioner och omtanke. Ett sug efter äventyr och nya upplevelser, varma ögon, rastlöshet och aptit på livet. Mina nya grej är fräkniga axlar, det är fint.


Och vad tror du andra faller för hos dig?


Oj, svårt. Någon sa till mig att jag var ”fucked up, but lovable”. Det lät ganska fint tycker jag. Annars är jag extremt envis och jobbar hårt för det jag vill, det är ju en bra egenskap. Jag är också väldigt medveten om mina brister så jag kan driva med mig själv. Och så är jag rätt charmig.


Och till sist - vad önskar du just nu?


Jag önskar att jag får mitt förbaskade visum så att jag kan börja tjäna pengar igen så att jag kan resa världen runt. Jag är hungrig på världen.



The list:

This list seems to be all over the blog world, since I do not have anything better to do - list!


What is your favorite color?

Blue, like the ocean.

Polka dots, plaid or striped?

Striped, I guess.

What perfume do you use?

I have two, "Japanese Cherry Blossoms" from The Bodyshop and "Midnight fantasy" by Britney Spears.

Your favorite lipstick?

I am not really that into make-up, but I buy stuff that are not tested on animals. From for example The Bodyshop.

Have you ever had an eating disorder?

I started on my first diet when I was 9. I am not sure that I knew what I was doing, I was just grossed out by boobs that started growing and everything else that comes with puberty. Fortunately I never tipped over to the anorectic side but started working out instead. By working out I could tackle the sick self perception. Today I am fine. As long as I can work out regulary I do not have any issues with my body. If I do not work out the ghosts pop up in my head again, but I guess we all have our darker sides.

What kind of underwear do you use?

I love thongs. I do not think that they are that good looking, but I think they are so comfortable. Preferably black, tight cotton thongs from H&M. Another favorite is lace hipsters.

Your best beauty tip?

Sleep in, breath a lot of fresh air outdoors and smile. A smile is the most beautiful thing in the world.

What kind of eye liner do you use?

One I got from Amanda for Christmas. From The Bodyshop.

Which dress is your prettiest dress?

I do not really wear dresses. I have one black from Monki that I wore one New Years Eve, but ever since it has been hanging in my closet like a little decoration.

Which is your favorite book?

Many! For example "The history of love" by Nicole Krauss, "The wind-up bird chronicle" by Haruki Murakami, "Sophie's world" by Jostein Gaarder and "Let me sing you gentle songs" by Linda Olsson.

What do you eat for breakfast?

A bowl of yogurt and müsli, a boiled egg where the yoke is hard on the outside and soft on the inside, a cup of tea and a table spoon of aloe vera.

What do you like to do on a free day?

I like to be with my favorite persons, see something new exciting, breath in a new culture, read a good book, write, laugh at the dinner table, listen to good music, bike and be close to the ocean. Pretty much.

How tall are you?

170.5 centimeters or 5'7''.

What is your favorite subject in school?

Math, Swedish and English.

Can we see a picture of you without make up?

Sure, just scroll up! I am without make up most of the time, but I tend to avoid pictures. So that is one of the few I have.

How many relationships have you had?

Two wonderful, one strange story and a couple of more or less successful adventures.

Do you like Disney movies?

Even though the message in them is questionable they are my childhood. So yes.
 
What was your first make out like?

Pretty awesome.

If you only could choose one color for the food you would eat for the rest of your life, would it be red, green, beige, yellow or purple?

If it is about dying all the food you eat to one color I would probably choose green. Then you would feel healthy all the time.

When was the last time you cried?

The other night. Because I realized that I am going back to Sweden soon without knowing when I will see Dustin again.

What is your favorite city in the world?

Vejbystrand, of course.

What qualities do you fall for?

A sick humour, ambitions and people who show that they care. An itch for adventures, warm eyes, restlessness and a hunger for life. Freckled shoulders too, that is my new thing.

Why do you think people fall for you?

That is a hard one. Someone described me as "fucked up, but lovable", it could have been worse, right? Haha. Otherwise I am extremely persistant and I work hard for what I want, that is a pretty good quality. And I am aware of my flaws so I can make fun of myself. On top of that I am pretty charming.

And finally, what do you wish for right now?

That the stupid visa will go through so I can start making money again so that I can travel the world. I am hungry for life and adventures.



Kommentarer
Postat av: Kurre

Yes, Vejbystrand is nice

http://vejbypartiet.blogg.se

2012-04-28 @ 06:06:11
Postat av: Johnny

Haha, det är klart att det är snyggt med stringtrosor, Stina! :)Själv har jag alltid tyckt det är jättefint och sexigt i alla fall. ;)



Men jag brukar alltid undra om det inte just är obekvämt istället? Att ha den där tygremsan mellan rumpan hela dagarna då alltså...:/

2012-04-29 @ 01:54:14
Postat av: Stina

Kurre: Vejbystrand är bäst.



Johnny: Jag antar att det är en vanesak, själv föredrar jag det lilla tyget mellan skinkorna än massa tyg över dem. Tyget är så mjukt att det inte är obekvämt, tycker jag i allafall. En smaksak!

2012-04-29 @ 03:22:56
URL: http://stainan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0