Lägesuppdatering #3, 13/24

Livet rullar på som livet mest gör, det går långsamt men det går. Min finaste vän här är fyrfotad och har två bruna ögon som kan göra de mest ensamma nätterna lite varmare. Men med kindpussar, julpynt och ett inre lugn tycker jag nog att det blir bättre. Stadslivet och allt vad det innebär saknas, likaså han som bär på min lycka. Tiden rullar på med böcker, sortering av hårddisken (kanske till och med i plural) och Sex and the City. Guldkanten sätts av långa samtal på Skype och sms som dyker upp utan förvarning. En hemmagjord kalender kan också värma i novembermörkret.
     Nu ska jag koka mig en kopp te och försvinna till New York för en liten halvtimme. I morgon blir det julmarknad, och inte minst - en dag mindre. Puss (och tack för att ni finns även när allt jag orkar säga är grått).


Status update #3, 13/24:

The days are passing by, slowly but still in movement. My best friend here is four-footed and has two brown eyes that makes the loneliest nights a bit warmer. But with kisses on the cheek, Christmas decorations and an inner peace I think we are improving. I miss the the city life and all what it comes with, no less he who carries my happiness. Time is passing with books, rearrangement of my hard drive (possibly in plural) and Sex and the City. The highlights of the days are long converstations on Skype and unexpected texts. A homemade calender also warms in the November darkness.
     Now I am going to make myself a cup of tea and then leave for New York for half an hour. Tomorrow it's Christmas market and never the less, one day less. Kiss (and thank for being there even when all I can say is grey).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0