Fredagen den 13:de och tur i oturen

Fredagen spenderades på jobbet med en hel hög fina människor, solen sken och allt kändes bara allmänt fint. På vägen hem konstaterade jag nöjt för mig själv att den så kallande otursdagen hade blivit en turdag för mig, detta två sekunder innan jag kraschar med vagnen med ölflaskor, glassplitter flyger i luften och upp i mitt öga. Allmän panik och jag flydde upp till ögondusch, sprang mot Vårdcentralen på Arlanda som hade stängt för kvällen (!), blev aningen hysterisk när jag insåg att det fortfarande var glas i ögat men lyckades efter mycket om och men ta mig in till Uppsala och närakuten. Ögat spolades, glaset försvann (hoppas jag i allafall!), undersöktes ett par tusen gånger och till slut kom jag hem och kunde krascha i sängen.
    Nu mår ögat bättre och jag tänkte bara slänga in ett snabbt tack till Andreas som alltid finns där när jag ringer och hysteri-gråter i telefonen, och till min finaste syster som ställde in fredagsplanerna för att sitta på akuten med mig. Fina fina finaste.

Tusen kramar till er

________________________________________________________________________________________________

Friday was spent at work with a bunch of nice people, the sun was shining and everything just felt nice. On my way home, I just quickly said to myself that the bad luck that's supposed to happen on Friday the 13th had been luck for me, this two seconds before I crash the car with beer bottles, broken pieces of glass flies in the air and up into my eye. Pure panic and I ran up to the eye wash, ran toward the health center at the airport which was closed for the evening (!), was a little hysterical when I realized there was still glass in his eye but managed after a lot of troubles to go to Uppsala and the hospital. The eye was washed, the glass disappeared (I hope anyway!), the doctors researched it a million times and finally I was able to go home and crash in the bed.
     Now the eye feels better and I just wanted to throw in a quick thank you to Andreas who is always there when I call and cry hysterical on the phone, and to my beautiful sister who canceled her Friday plans to be with me at the hospital. You're the best.

 Thousands of
 hugs to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0