Juletider

Tekannan står på kokning, jag lyssnar på Auld Lang Syne och utanför rusar trafiken. Ett litet rött ljus lyser upp hela rummet och för första gången inser jag hur nära julen är. Julen kommer med djupare insikter, även om vi nu står på botten så känner jag mig rikare än någonsin. Jag har världens finaste vänner, en pojkvän jag är mer förälskad i än någonsin, en familj som bryr sig och ett liv fullt av möjligheter. Vi har ett enormt trassel att reda ut, men inget jag inte klarar av. Vill man så kan man, man vill så att man kan.

Nu ska jag dricka en kopp te, äta upp den sista Berlinern och sedan blir det julmarknad. Bara vi, med hela världen. Precis det jag älskar med Stuttgart. Ta hand om er, puss.



The tea water is boiling, I an listening to Auld Lang Syne and the traffic is already going crazy outside the window. A small red candle is lighting up the room and for the first time I can feel that Christmas is close. Christmas comes with deeper insights, even if we are standing at the very bottom I feel richer than ever. I have the best friends in the world, a boyfriend I am more in love with than ever, a family that cares and a life filled with possibilities. We have a huge mess to sort out, but nothing I can't handle. If you want to, you can do it.

Now I am going to drink a cup of tea, eat the last Berliner and then it's time for Christmas market, Just us, and the rest of the world. Exactly what I love about Stuttgart. Take care, kiss.

Kommentarer
Postat av: Fraj

Tyska julmarknader är i en klass för sig! ;)

2011-12-20 @ 20:29:48
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/
Postat av: Stina

Helt klart! :)

2012-01-08 @ 13:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0