Vändpunkten

Solstrålarna dansar över den nyvakna staden, tinniga torn möter gröna kullar och från vindsvåningen där vi nu bor i har jag nog den finaste utsikten någonsin.



De senaste dagarna har varit tunga av stress, men nu går det äntligen i rätt riktning. Vi har precis accepterat ett erbjudande om att bo i Kamils lägenhet medan han är i Indonesien i en månad - och efter det flyttar jag till familjen och Dustin förhoppningsvis in i en WG-Zimmer. Nu behöver vi inte dra runt bagaget i branta backar och 30 grader - och hur kul det än har varit att couchsurfa så känns det så skönt att ha något fast nu. Nu har vi äntligen tid att njuta till fullo av den här fantastiska staden och jag längtar redan parkhäng i Schlossplatz med picknick och skrivblocket.



Nu är det dags för mig att springa ner till Rewe och införskaffa lite frukost (och förhoppningsvis en Berliner!) till mig och herrn på soffan. Vi hörs snart mina fina, puss.

The sunbeams are dancing over the still sleepy city, old tower buildings meet green hills and from the top floor apartment where we now live I think I have the most beautiful view ever.

The last days have been very stressful, but now it is finallly moving in the right direction. We just accepeted an offer to stay in Kamil's apartment for a month while he is in Indonesia, and after that I am moving to the family and Dustin hopefully to a WG-Zimmer. We no longer have to carry around the way too heavy luggage over steep hills in 30 degrees Celsius - and even if couchsurfing has been so much fun it feels good to have something stabil now. Now we finally have time to enjoy this beautiful city and I can't wait to hang out in Schlossplatz with the notebook and a picnic.

Now it's time for me to take a trip down to Rewe and buy us some breakfast (and hopefully a Berliner for me!). I see you when I see you, kiss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0