Varför Tyskland, varför au pair?

Har fått frågan tusen gånger, och varje gång är det lika svårt att svara. Varför jag valde Tyskland, ja. En slump. Möjligheten att se något nytt kom, och jag tog den. Säkert!s ”Fredrik” förklarar nog det bättre än jag, även om det förmodligen inte gör er klokare.

 

 

Och Au pair då. Leka hemmafru på den tyska landsbygden. Småstadsliv. Nej, det är inte min grej - men det är en utmaning. Det är något nytt. Och det ger mig en chans att göra det jag verkligen vill allra mest här i världen – spendera varje ledig timme med Dustin.

Så jag stryker kläder, leker med lego och dansar i en aerobics grupp. Otippat? Kanske. Men jag lär mig ett nytt språk, en ny kultur och träffar nya människor jag aldrig skulle lärt känna annars. Och även om jag aldrig vill bli hemmafru, bo på landsbygden eller stryka strumpor så mår jag bra. Här finns tid att få nya insikter, läsa och fundera ut nästa steg.


Nu har jag ett hus att dammsuga, sedan kommer Prinsessan hem. Men i morgon åker jag in till han som får mitt hjärta att volta med bara ett leende, och då ger vi oss ut på nya äventyr. Puss



Why Germany, why Au pair?:

Have got the question a thousand times, and every time I have a hard time answering. Why I picked Germany, well, no reason really. I got an offer seeing something new, and I took it. The song "Fredrik" by Säkert! can probably explain it better than I can, but I doubt that will make you understand anyway.

And about the Au pair-thing. Being in a role play called "Desperate housewifes" in the German countryside. Provincial life. No, that's not what I want - but it is a challenge. It is something new. And it gives me a chance to do the thing I want to do most in this world, spend every free hour with Dustin.

So yes, I iron socks, play with lego and dance in an Aerobics group. Different from everything I am used to, different from everything that's me. But I am learning a new language, a new culture and I get to know people I never would have got to know otherwise. And even if I never want to live like this, have this life, I am doing okay here. Here I have time to get new perspectives, read and figure out the next step.


Now I have a house to vacuum and after that the Princess comes home. But tomorrow I am off to the guy who makes my heart skip a beat and then it's time for new adventures. Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0