Oroa sig inte

Oroa sig inte för cancer och för död
Oroa sig inte för all cigarettrök
Oroa sig inte för höga skatter
Oroa sig inte för bajsbrunt dricksvatten
Oroa sig inte för hennes fingrar i hennes hals
Oroa sig inte för sin lillasyster alls
Oroa sig inte för anorektiska magar
Oroa sig inte för dåliga hårdagar

Oroa sig inte för skriken från grannen
Oroa sig inte för hustrumisshandel
Oroa sig inte för att vädret är grått
Oroa sig inte för nåt

För det ordnar sig med lite socker på
Världen den har alltid varit lika grå
Besvikelse följs av besvikelse så
varför inte bara hälla lite socker på




Och svårare än så var det ju inte. Leva som i Ghana, bara vara. Njuta av det lilla. Hanna påminde mig. Jag önskar att jag kunde dela hennes senaste cover här, och jag önskar att den skulle ge er samma insikter den gav mig. Det går inte, ännu. Tills vidare får ni lyssna på en av mina absoluta favoriter; Stjärnorna finns här.


Dags för egna gränser. Dags att gå mitt i gatan, och inte låta någon köra över mig. Tack min fina, för påminnelsen.


Don't worry:

My friend Hanna's latest cover made me realized that there's really no point worrying. Live like in Ghana, be in the present. See the small thing. I wish I could share the cover here, but I can't do that yet. But listen to one of my old favorites here.

It's time to make my own rules. Time to walk in the middle of the street and let no one run me down. Thanks sweetie, for reminding me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0