Weinachtsmarkt och ett farväl

Dustin landade på tysk mark i början av december och efter det rullade allt på ganska fort. Vi njöt av julmarknaden, glühwein och planer om en svensk jul tillsammans. En regnig kväll mötte vi upp Sven och andra couchsurfare för en kväll bland de tusentals av julstånd nere vid Marketplatz.





Annars såg den sista tiden i Stuttgart och Westerhofen ut såhär;



Ännu en kylig eftermiddag på julmarknaden, vi och hela världen



Ett plötslig snöstorm som försvann lika snabbt som den kom.



Julmys sena kvällar eller tidiga morgnar när det bara var jag och lugnet.



Och Westerhofens gigantiska Weinachtsbaum och krubba.


Den 22 december lämnade jag Stuttgart för Sverige och här blir jag kvar för ett tag. Saker och ting fungerade inte med Au Pair-familjen och även om jag trivdes mer i Stuttgart än någonsin så trives jag inte alls i Westerhofen. Dustin hade svårigheter att få jobb och när lägenhetskontrakten närmade sig sitt slut bestämde vi oss för att det bästa var att vi båda två flyttade till Sverige för ett tag. Kvar i Tyskland lämnade vi en del ouppklarade tvister, men vi mår bra och jag har fått tillbaka min gnista.

Stuttgart ger vi nog en ny chans i framtiden men nu väntar utmaningar på svensk mark. Och går allt som det ska så lyfter vi i mars mot nya äventyr. 2012, jag kan knappt vänta.



Weinachtsmarkt and a good bye:

Dustin came back to Germany in the beginning of December and after that everything went fast. We enjoyed the Christmas market, glühwein and made plans of a Swedish Christmas together. One rainy evening we met up with Sven and other couchsurfers to enjoy the gigant market together. 

The last time in Germany was spent with more walks downtown, a sudden snow storm that disapperad as quickly as it arrived and Christmas peace in Westerhofen during the early mornings or late nights when I was by myself.

I left Stuttgart the 22 of December for Sweden and will be staying here for awhile. Things did not work out with the Au Pair-family and even if I loved it in Stuttgart, I hated it in Westerhofen. Dustin had a hard time finding a job and when the apartment contract was running out we decided that the best for us was to move to Sweden for awhile. We left some unsolved conflicts back in Germany, but we are fine and I got my sparkle back.

Stuttgart will probably get a second shot in the future, but for now we will be working things out in Sweden. And if everything goes like planned we will be taking off for new adventures in the beginning of March. 2012, I can hardly wait.

Kommentarer
Postat av: Dustin Heft

Its a new year sweetie. That means that there is no better time for a change, I love you so much and couldnt think of anyone else in this world i would rather be moving around the world with.

2012-01-01 @ 12:45:38
URL: http://dustinheft13.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0