2011

Ätit lussebullar, dricker Studio 54 och lyssnar på The Smiths. Dustin far runt som en liten iller och packar, jag har mest hamnat i en liten bubbla. Perfekt tillfälle för en nostalgisk liten års-lista.

 

2011

 

 

Fem bra saker i år?

1. Ghana. Allt från skrattande barn till stjärnklara nätter till försenade bussar och kokheta dagar. Allt var bara det bästa någonsin.

2. Att Dustin kysste mig på flygplatsen den där varma maj-natten och att vi blev så självklara bara med en gång.

3. Frida och jag på Håkan en kväll i Augusti när allt var på väg att börja.

4. Couchsurfing och att Kamil åkte till Indonesien så att vi kunde bo i hans lägenhet och fick en stressfri dag i Schlossplats med sol, nudlar och jazz.

5. Att jag fick en bättre insikt i vad jag vill.


 


Fem saker som varit sämst det här året?


1. Att pengar fick en sådan stor betydelse
2. Att Au Pair-jobbet inte blev bra,
3. Att kärlek mellan två kontinenter ska vara så himla svårt.
4. Att jag var så långt ifrån Lotta större delen av året.
5. Att jag tappade lite av mitt mod för ett tag.

 


Vad har du lärt dig i år?


Jag har lärt mig att inget någonsin är på dina villkor om du inte sätter dem själv. Du bestämmer hur du vill leva och vill bli behandlad. Annars har jag lärt mig att kämpa hårdare än någonsin för vad jag vill och att det lönar sig. Kan man så vill man, man vill så att man kan.

 


Blev året som du har tänkt dig?


2011 var menat att bli början på nya äventyr och många äventyr blev det. 2011 blev knappast som jag tänkt mig, men vad jag ville var att inte veta. Jag ville ha nytt, nytt fick jag. På både gott och ont, men 2011 blev som jag ville.

 


Vilka kläder har du använt mest?


Oj jisses. Beror nog på säsong och plats. En blanding mellan svarta gladiatorsandaler och en tjock stickad kofta.

 


Vad har du mest lyssnat på för musik?


Har hittat många nya band i år, så som Seeed, Dave Matthews Band, Slightly Stoopid och Citizen Cope. Annars blev det väldigt mycket Håkan och såklart en massa afrikanska rytmer.

 


Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)


Den senaste terminen har jag tittade på absurt mycket ”Sex and the City”, den tidigare halvan tittade jag knappt på något.

 


Vilka människor har du hängt mest med år?


Frida och Dustin


Vilka nya personer har du lärt känna i år?


Har framför allt kommit närmare de vänner jag redan har, men lärt känna många nya i Ghana, USA och Stuttgart.

 


Vad är det vackraste du fått i år?


Måste nästan vara mailen Dustin skrev när jag var i Ghana, ett mail för varje dag jag var borta. Eller kanske att han flyttade hit. Jag fick hela honom, nästan med en gång. Det modet är värt mycket.

 


Vad är det bästa du har läst?


”Fågeln som vrider upp världen” av Haruki Murakami eller ”Sophie’s world” av Jostein Gaarder

 


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?


Besökte USA, sprängde skyddsmuren, åkte till Afrika, volontärarbetade,  flyttade till Tyskland, dansade i en dansgrupp, jobbade som Au Pair – ja, 2011 blev mycket nytt.

 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


Emelia fick en liten son för bara några dagar sedan!

 


Vad var din största framgång 2011?


Körtkortet är nog det enda jag har ett bevis på, men modet skulle jag nog annars säga. Jag vågade satsa allt.

 


Bästa köpet?


Flygbiljetter, till Ghana och USA. Och inte ångrar jag en enda Berliner!

 


Vad spenderade du mest pengar på?


Flygbiljetter, resor och en hel del på körkortet.

 


Vad önskar du att du gjort mer?


Läst, skrivit, lyssnat på musik eller sett på filmer.

 


Favoritvideo i år?

 

 

Oj, årets vet jag inte. Den här tycker jag mycket om just nu.

 


 

Annars tittade jag mycket på den här.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Vaknade innan solen, åt toast och drack te med kattungarna, ritade svenska flaggor i skolan, åt fruktsallad och firade med volontärerna samt drack öl med Sprite under mangoträdet och stjärnorna.

 


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?


Sliten, men beslutsam och lycklig.







2011:

Am eating Christmas buns, drinking Studio 54 and am listening to The Smiths. Dustin is running around packing while I am in some what of a bubble. Perfect moment for a nostalgic list of the year.


2011

 

Five good things this year?

1. Ghana. Everything from laughing kids to starlight nights to delayed buses and tropical heat. That everything just was the best ever.

2. That Dustin kissed me at the airport that hot night in May and that we became us just like that.

3. Frida and I at Håkan’s concert  a night in August when everything was about to start.

4.Couchsurfing and that Kamil went to Indonesia so we could live in his apartment and got one stress free day in Schlossplatz with sunshine, noodles and jazz.

5. That I got a better insight in what I want.

 


Five bad things this year?


1. That money meant so much.
2. That the Au Pair-job didn’t work out.
3. That love between two continents is so hard.
4. That I was so far away from Lotta most of the year.
5. That I lost my courage for awhile.

 


What have you learned this year?

I have learned that nothing ever is on your conditions unless you make them. You decide how you want to live and be treated. Moreover I have learned to fight harder than ever for what I want, and that it pays off. You can if you want to.


Did the year turn out as expected?

2011 was planned to be the start of new adventures and I had a lot of adventures. 2011 was hardly as I planned it, but what I wanted was not to know. I wanted something new, I got something new. Good and bad, but 2011 was how I wanted it to be.

 


Which was your most common outfit?

Oh jeez. Depends on season and location. A mix between black gladiator sandals and a thick knitted cardigan.

 


What music have you been listening to?

 I have found a lot of new bands this year, like Seeed, Dave Matthews Band, Slightly Stoopid and Citizen Cope. Otherwise a lot of Håkan and of course some African rythms.

 


What have you been watching (TV, movies…)

The last semester I have been watching a ridiculous amount of ”Sex and the City”, the first semester I hardly watched anything.

 


Who have you been hanging out with the most?


Frida and Dustin

 


Who have you made friends with this year?

Have mostly gotten closer to my already existing friends, but I made friends with a lot of new ones in Ghana, USA and Stuttgart.

 


What was the most beautiful gift this year?

That has to be the emails Dustin wrote to me while I was in Ghana, one email for every day I was gone. Or maybe that he moved here. I got all of him, almost right away. That courage is worth a lot.

 


What’s the best thing you read?

”The Wind-Up Bird Chronicle” by Haruki Murakami or “Sophie’s world” by Jostein Gaarder

 


Did you do something this year that you never had done before?

Visited USA, put my shield down, went to Africa, worked as a volunteer, moved to Germany, danced in a dancing groups, worked as an Au Pair – yeah 2011 was a lot of new things.

 


Did any of your friends become parents this year?

Emelia had a little son just a few days ago!

 


What was your biggest success 2011?

The driving license is the only tangible thing I have, but otherwise I would say the courage. I had the courage to put it all out there.

 


Your best
purchase?

Plane tickets, to Ghana and to the USA. And I don’t regret any of the Berliners I bought!



What did you spend the most money on?


Plane tickets, travels and some on the driving license.

 


What do you wish you would have done more?

I wish I had been reading, writing, listening to music or watching movies more.

 


Favorite videos this year?

Not sure about my favorite of the year, but I like this one a lot right now:




I also watched this one a lot.



How did you spend your birthday of 2011?

Woke up before the sun, ate toast and drank tea with the kittens, painted Swedish flags with the kids in school, ate fruit sallad with Fan ice with the other volunteers and drank Sprite and beer under the mango tree and the stars.



How would you describe your style 2011?

Worn out, but happy and determined.

Trackback
RSS 2.0