Kyrkovalet och Sverigedemokraterna

Jag tror inte på Gud och jag vet egentligen inte vad jag tycker om instutionen kyrkan. Men, jag vet att jag tror på ett bättre Sverige. Ett mer välkomnande och öppet Sverige. Ett land där hudfärg, nationalitet, sexuell läggning, religion eller kön inte spelar någon roll. Ett land där alla känner sig välkomna. Allt det där Sverigedemokraterna försöker att motarbeta. Visa att ni är lite bättre, lite klokare. Visa medmänsklighet.
 
Alla ni som är medlemmar i Svenska kyrkan, rösta i kyrkovalet på söndag. Även om ni inte är religiösa, även om ni fullständigt skiter i kyrkan - rösta i kyrkovalet på söndag. Lägg er röst på ett annat parti än Sverigedemokraterna. Rösta, för att ni tror på ett bättre Sverige.
 

 
The church election and the Sweden Democrats:
 
I do not believe in God and I am not really sure what I think of the church institution. But, I know that I believe in a better Sweden. A more welcoming and open Sweden. A country where skin color, nationality, sexual preferences, religion or gender does not matter. A country where eveyrbody feels welcome. Everything the Sweden Democrats are trying to work against. Show us that you are a little better, a littler wiser. Show your compassion.
 
All of you who are member of the Swedish church, vote in the church election on Sunday. Even if you are not religios, even if you do not give a shit about church - vote in the church election on Sunday. Vote for another party than the Swedish Democrats. Vote, because you believe in a better Sweden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0