Sommarlistan

I dag är det exakt 19 dagar kvar till sommar och jag åt min första nypotatis i går. Jag peppar med en liten sommarlista.
 
 

Mina planer för sommaren:

Första halvan av sommaren tänkte jag mest jobba. Spara pengar och planera flytten i höst. Kanske ta en weekend i San Francisco. Men i mitten av juli åker jag hem till fina Sverige! Tänker hänga på takserveringar, äta bär i trädgården och gå långa promenader längs havet. Umgås med exakt alla mina fina. Hela tiden. Åh vad pepp jag är på sommar-Sverige!

 

 

Bästa sommarstället:

Vejbystrand, såklart.

 

 

Favoritblomman:

Solros! Och blåklint. Och syrén. Gillar de flesta blommorna egentligen.

 

 

Här badar jag helst:

Skälderviken. Havet. Är inget stort fan av sjöar, tycker att de luktar.

 

 

Bästa sommarplågan genom tiderna:

 


 Hej hej Monika! Nynnar fortfarande på den när jag diskar ibland.

 

 

 

Det här lyssnar jag på i sommar: 

Sommar i P1! Helst på mage i trädgården. Annars tänker jag mig att det kommer att bli mycket Håkan. Det brukar ju bli så.

 

 

Det här tittar jag på i sommar:

 Allsång på Skansen! Och Sex and the City sena sommarkvällar på TV3. Medan en kliar upp myggbetten.

 

 

Favoritdoft:

Regn på varm asfalt. Det luktar barfota.

 

 

Den ultimata sommardagen:

På den ultimata sommardagen så vaknar jag på kajutan. Ligger kvar i sängen, lyssnar på vinden och läser en bok som är sådär extra bra. Solen skiner såklart och jag äter frukost under kastanjeträdet. Familj och släkt springer runt i trädgården och när alla är klara tar vi ett morgondopp i havet. Vattnet är spegelklart och det luktar salt. När vi kommer hem tar jag en löptur längs heden, vinden fläktar och benen bara flyger fram. Det blir dags för lunch och jag har picknick med en massa bra människor. Vi dricker cider och äter bara bra saker, typ vattenmelon och getost. Efermiddagen spenderas på stranden med den där extra bra boken och glad sommarpop. När solen går ner tar jag skrivblocket till koängen och när det blir dags för middag tar jag med mig alla fina och sätter mig på en restaurang i Rom. Äter pasta som är beroendeframkallande och skrattar hela tiden. Vi går vidare till någon nations uteservering och dricker öl. Vi avslutar kvällen på ett gasquesläpp. De spelar bara sommarplågor och alla är sådär danssvettiga. När solen går upp går vi hem barfota och det är sådär vackert att man nästan vill sova ute. Kanske under en syrén.

 

 

Åh sommar, skynda lite va.


 

The summer list:

 

It is 19 days until Summer today and I ate my first new potato of the year yesterday. I am celebrating with a little summer list.

 

My summer plans:

The first part of Summer I am just planning to work. Save money and plan the move for this fall. But in the middle of July I am going home to Sweden! I am planning to spend time at roofs drinking beer, to eat berries in the backyard and to take long walk along the sea. Hang out with exactly all my favorites. All the time. I am so excited about summer-Sweden!

 

The best summer place:

Vejbystrand, of course.

 

Favorite flower:

Sun flowers! And cornflower. And lilacs. I like most flowers, really.

 

I prefer to swim here:

Skälderviken. In the ocean. I don’t really like lakes, I think they smell.

 

The best summer hit ever:

Hej hej Monika! I still sing in when doing dishes.

 

What I will be listening to this summer:

Summer in P1! Preferably on my stomach in the backyard. Moreover I am guessing it will be a lot of Håkan. It usually turns out that way.

 

What I will be watching this summer:

Allsång på Skansen! And Sex and the City late summer nights at TV3. While scratching mosquito bites.

 

Favorite smell:

 Rain on hot asphalt. It smells like walking bare footed.

 

The ultimate summer day:

On the ultimate summer day I wake up in the south. I stay in bed, listening to the wind and reading one of those extra good books. The sun is shining and I am having breakfast under the chestnut tree. Family and relatives are running around the yard and when everyone is finished we take a morning swim in the sea. The water is mirror blank and smells like salt. When we get back home I go out for a run along the moor. The wind is blowing and the legs are just flying. When it is time for lunch I am having a picnic with all my favorites. We drink cider and eat only good things, like watermelon and goat cheese. I spend the afternoon at the beach with the family, that extra good book and summer pop in the ears. When the sun is setting I bring my notebook to the moor and then it is time for dinner. I take all my favorites friends to a restaurant in Rome. We eat addicting pasta and laugh all the time. We continue the night at a nation’s beer garden and finish it at a gasque. They play only summer hits and everyone is all dance sweaty. When the sun is rising we are walking home bare feet and everything is so beautiful you almost want to sleep outside. Maybe under a lilac bush.

 

Oh, summer. Come soon.

 


Kommentarer
Postat av: ingmar

Jaaa i mitten av juli alltså :) Då har jag en till sak att se fram emot! :D

Svar: Fini!
Stina

2013-05-14 @ 12:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0