Phoenix, den första tiden

En vecka har gått och förundransvärt lite har vi hunnit med. Det känns... skönt. En temperaturstigning på 30 grader i kombination med tidsskillnad kräver ett lugnt tempo, och lugnt har vi tagit det. Vi har träffat vänner och familj, busat med hundarna, varit på löpturer bland kaktusar och skorpioner, spelat beer pong, ätit godis och bara njutit av värmen. Igår hittade vi H&M, en djungelrestaurang och jag fick en mustasch om halsen. En dålig fotograf har jag varit, men här har ni några bilder i allafall:




Lek och promenader med nya bästisarna Monster och Smithwhicks



Palmer, blomster och sol mest hela tiden.



Äntligen i shorts och sandaler igen!



Finaste ljusslingorna i palmerna utanför ingången.



Huset där vi bor.



Och till slut en liten bild från vår middag på ballkongen igår kväll.


Nu har vi äntligen börjat packa upp och anpassa oss till livet här, jag plockar russinen ur kakan och sätter vita stjärnor på svenska flaggan. Det bästa av det bästa, vilken kombination det kan bli.
     Idag jobbar Dustin sin första dag och jag ska börja ansöka om volontärarbete senare ikväll. Nu ska jag laga mig en omelett och sedan ta en tur med min nya cykel (!). Puss



Phoenix, the first time:

A week has passed and we have done surprisingly little. It feels... great. A temperature change from winter to summer in combination with time difference demands a slow speed. We have been hanging with friends and family, played with the dogs, taking runs among scorpions and cactuses, been playing beer pong, eating candy and just enjoyed the summer heat. Yesterday we found H&M, a jungle restaurant and I got a mustasch to wear around my neck. I have been a bad photographer but here are some pictures at the dogs, the views and our house.

We have finally started to unpack and adapt to life here now, I am taking the best from the best and am putting white stars at the Swedish flag. What a combination it could be.
     Dustin is working his first day today and I will start applying to volounteer work tonight. Now I am going to make myself an omelet and then go out on adventures with my new bike (!). Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0