På plats i Phoenix

Efter flygplansturbulens, tullpoliser och ungefär den värsta resan jag varit med om är jag äntligen på plats. Ett nytt kapitel, USA.
     Än så länge har vi inte hunnit med mycket, vi försöker mest ta in temperaturshöjningen och tidsskillnaden. Att bo här kommer att bli en utmaning, men ni vet ju att jag älskar utmaningar.
    Just nu sitter jag i soffan och har sett solen gå upp över bergen. Dricker blåbärste och äter vindruvor med vit choklad. Har tassat runt i tofflor (barfota är uteslutet på grund av vilsna skorpioner som kommer in i huset och hälsar på) och totalt ignorerat väskorna som borde packas upp. Livet rullar på, men jag blir fortfarande lika förundrad när jag ser ut i en öken från fönstret.
   


Nu ska jag försöka organisera kaoset vi lever i. Ta hand om er och hör av er när ni vill, jag saknar er. Puss.



Settled in Phoenix:

After airplane turbulance, custom cops and pretty much the worst trip ever I am finally in Phoenix. A new chapter, USA.
     So far we have not really been doing anything special, we are mostly trying to climatise and get over the jetlag. To live here will be a challenge, but you know that I love challenges.
     Right now I am on the couch and have been watching the sunrise over the mountains. Am drinking blueberry tea and eating grapes with white chocloate. I have spent the morning tiping around in house shoes (barefoot is not an option due to scorpions coming inside and visiting) and totally ignored the bags that should be unpacked. Life is moving forward, but I still get amazed when I look outside the window and see desert.

Now I will try to organize the chaos we are living in. Take care and do not be a stranger, I miss you. Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0