Om hemlängtan

Ibland när man ligger ynklig i en soffa med mensvärk från helvetet blir ett paket med ens Mammas handstil på det bästa som har hänt någonsin. Sedan hugger det lite i hjärtat när man inser hur långt bort alla är och hur nio timmars tidsskillnad kan få det att känns så mycket längre.

Att säga att jag längtar hem är nog fel uttryck, hem är i mitt fall ganska portabelt, men ibland bara går jag sönder för att jag saknar de som är mina så himla mycket. Jag önskar att de vore lika portabla som resten av mitt liv.





About home sickness:

Sometimes when you are laying miserable in a couch with menstrual cramps from hell, a package with your Mum's handwriting on it is the best thing that ever happened. Then it starts stinging a little bit inside when you realize how far away everyone is and how nine hours of time difference can make it feel so much further.

To say that I am home sick would be the wrong expression, home is in my case pretty portable, but sometimes I miss my closest friends and family so much that it hurts. I just wish that they could be as portable as the rest of my life is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0