Jag ska lära dig att dansa

De vill lära dig att krypa, att gå i takt.
De vill lära dig marschera, att stå givakt.
Stå på rad och klappa händer, för sakens bästa hålla med.
Lära dig hur vinden vänder, för sakens bästa gå på led.

Dom vill lära dig att ljuga, när det tar emot.
Lära dig bocka och att buga, för någon idiot.
Jag vill lära dig att dansa, om det någon gång blir av.

Om jag får nått att säga till om, då skall du dansa på min grav





They want to teach you how to crawl, how to walk like them
They want to teach you how to march, to stand at attention.
Stand in line and clap hands, for your best agree
Learn how the wind turns, for your best walk like them

They want to teach you how to lie, even when it feels wrong
Learn to bend and bow, for some idiot.
I want to teach you how to dance, if I get the opportunity

If I get something to say, then you'll dance on my grave


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0