Regn och rusk

De senaste månaderna har jag förundrats över det eviga solskenet, värmen och den klarblåa himlen. Ni skriver om snö, regnrusk och gråa moln och jag kan knappt relatera längre. Kyliga vindar och regndroppar känns så fruktansvärt långt bort. Men igår drog det in en storm över hela Phoenix-området. Regnet piskade, åskan mullrade och telemaster blåste sönder. Jag befann mig på cykeln påväg hem från gymmet och blev alldeles glad i hjärtat. Vinden blåste så att jag nästan for ner i kanalen, jag var täckt i lerstänk och såg ut som en våt katt. Men regnet var varmt och det kändes (sorligt nog?) som sommar-Sverige.
     När vi fått bort alla lerkokor i håret stängde vi för dagen. Varm choklad, bagels, tacokväll och soffmys. Regnet smattrade mot fönsterbrädet och allt kändes så bekant och varmt i hjärtat. Som en förening av mina två världar.



Idag skiner solen igen och vi gör oss redo för helgens kommande äventyr. Jag njuter till fullo av mina sista veckor här, sedan blir det Sverige över sommaren. Sommar-Sverige. Det känns okej det med. Puss



Rain storm:

The last months I have been amazed over the never stopping sunshine, the warmth and the baby blue skies. When you write about snow, rain and grey clouds I can hardly relate anymore. Cold winds and raindrops feel so far away. But yesterday a storm came in over the Phoenix area. The rain was falling down hard, the thunder was rumbling and the wind was going crazy. I was biking home from the gym when the storm hit, but it just made me so happy. The wind was almost blowing me down in the canal, I was covered in mud and looked kind of like a drenched cat, but the rain was warm and (sadly enough?) it felt like summer in Sweden.
     When we got all the mud off we closed for the night. Hot chocolate, bagels, taco night and couch cuddling. The rain was hitting the window sill and it just felt like home. Like my two worlds united.

Today it is sunny again and we are preparing for the upcoming adventure. I am enjoying my last weeks here, then I am off to Sweden for the summer. Summer Sweden. That feels okay that too. Kiss

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0