Episkt

Idag hade jag en sådan där dag ni vet. En sådan där dag då man är superhjälten som lagar cykeln helt själv, pumpar upp slangen i ren lycka över egna förmågor när alla skruvar är på igen och kedjan spänd men sedan, sedan. Sedan exploderar slangen i just det där ögonblicket när Dustins mamma står brevid och ger beröm över tjusig lagning. Och slangen råkar vara en sådan där slang som ska laga punkteringar själv (fungerar aldrig) med hjälp av grönt slime inuti. Den slangen exploderar då över henne. Kvinnan var täckt i grönt slime och jag har inte skattat så mycket på år. På år. Skrattar fortfarande, herre gud!
     Så, cykeln är fortfarande är trasig, jag kunde inte ta mig till gymmet, jag vet inte hur ska jag ta mig till jobbet imorgon och jag sprängde bokstavligt talat 12 dollar i luften, men jag åt Chipotle till lunch och vår fruktskål är fylld av bananer, kiwis, mangos och persikor. Då går det ju inte att deppa, speciellt inte när jag för alltid har bilden av Dustins mamma täckt i grönt slime inpräntad i huvudet. Episkt.




Cykeln 1 - 0 Stina



Epic:

I had one of those days today. One of those days when you are the super hero who are repairing your bike yourself, when you are pumping up the tube in pure happiness over success when the chain and all the screws are in place again, but then. Then the tube explodes just in that moment when Dustin's mum is standing next to it complementing me on the great repair. And the tube just happens to be one of those self repairing tubes (never works) with green slime inside. That tube explodes over her. The woman was covered in green slime and I have not laughed so much in years. In years. I am still laughing, oh my god!
     So, the bike is still not repaired, I was not able to bike up to the gym today, I do not know how I will get to work tomorrow and I literally blew up 12 dollars in the air, but I had Chipotle for lunch and our fruit bowl is filled with bananas, kiwis, mangos and peaches. That makes it hard to mope, especially since I forever have the image of Dustin's mum covered in green slime in my head. Epic.

Bike 1 - 0 Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0