Vinterdeppen

Gav efter för Kung Bore. Vinterkylan letade sig in kroppen och frös hypofysen. Mörkret smög sig in genom de nerdragna persiennerna. Tom, kall, blek. Vinterdeppen. 

Har gömt mig, skjutit upp och nekat. För att sedan inse att jag är ungefär världens dummaste. Idag är det 39 dagar tills jag lämnar Sverige (Ja, har köpt biljetten. Är modig) och även om det är mycket jag inte kommer att sakna ett skvatt så finns det så himla mycket jag kommer att sakna så att jag går sönder. Och istället för att ta vara på tiden så ligger jag här och deppar i sängen. Brilliance. 
 
Det må så så vara att jag inte orkar jobba, städa eller plugga. Men att dricka öl, krypa upp i soffor med tekoppar, dansa, prata i telefon, anstränga sig eller bara att ta en omväg med cykeln - det har jag banne mig både tid och lust för. Nu du Bore, var beredd. Utmanare redo.


Ps. Anstränger mig där det visats ansträngning. Eller ånger. Eller något över huvud taget. Är trött på att ta första steg. Ligger för långt före för att jag ska kunna höra vad du säger. Höj rösten. Ds.



Winter depression:

Gave after for King Bore. The winter cold found it's way into my body and froze the hypophysis. The darkness sneaked through the blinds. Empty, cold, pale. The winter depression.

Have been hiding, pushing things forward and denying. And later realized I am probably the most stupid person ever. Today it is 39 days until I leave Sweden (Yes, did buy the ticket. Am brave) and even if there is a lot things I wont miss at all, there is a thousand things I will miss to pieces. And instead of using my time here I am moping in bed. Brilliance.

Fair enough if I do not have the energy to work, clean or study. But I always have the time and energy to drink beer, cuddle up in a couch with tea, dance, talk on the phone, put an effort in or just take an extra tour with the bike. Look out Bore; Challenger ready.


Ps. I only put an effort in when effort has been showed. Or regret. Or anything at all. Tired of taking the first step. Am already too far ahead to hear what you are saying. Speak up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0