Påsken i ett nöt(ägg?)skal

Lite såhär såg min påskhelg ut;



På långfredagskvällen tog vi bilen ut mot underbara IKEA för inköp av påskmat och kanelbullar. Mitt hjärta klappade lite extra för hovmästarsås och stora påskägg. Vi plockade upp Nick från flygplatsen på tillbaka vägen och rullade vidare mot Oriental Express för All you can eat-sushi med Ashley. Mycket rullar, mycket öl och sedan kanelbullsfrossa ungefär halva natten.


På lördagsmorgonen hade jag en liten påsklunchs-frukost för mig själv. Knasiga amerikanare firar ju inte påsk förrän på Påskdagen. Ett finfint paket (<3!) hade dessutom kommit från Sverige så jag pyntade lägenheten med lite påskfint som Mamma hade kommit över. På eftermiddagen åkte jag på cupcake-fika med Dustins mamma och kvällen spenderades själv utsträckt  i soffan med Sex and the City.

    


Och så blev det dags för själva påskfirandet! Vårskorna åkte på, vi dukade fint, förberedde mat, gick soliga promenader, jag målade ägg i alla möjliga färger och sedan åt ungefär tills vi gick sönder. Och sedan åt vi lite till. Svensk påskmat, amerikansk påskmat och alldeles för mycket godis.

Så var det med den påsken, himla bra blev den.
Over and out.



Easter in a nut (egg?) shell:


Here are some pictures from our Easter celebration this year.

On the Good Friday evening we took the car out to lovely IKEA for some Easter food and cinnamon bun shopping. I made a little dance when I found big Easter eggs and mustard and dill sauce, there is nothing like Swedish holiday food. We picked up Nick on the way back and drove to Oriental Express for All you can eat sushi with Ashley. A lof of rolls, a lot of beer and a cinnamon bun gluttnoy all night.

On Saturday morning I had a little Easter lunch breakfast by myself. Since the crazy Americans do not celebrate Easter until Easter Sunday I had to do something eastery... A little package (<3!) had arrived from Sweden so I decorated the apartment with some pretty Easter stuff my Mother got her hands on. During the afternoon I went on a little cupcake excursion with Dustin's mum and the evening was spent on the couch, alone with Sex and the City.

And finally Easter Sunday! I put my spring shoes on, we made the table all pretty, prepared food, went on sunny walks, I painted eggs and after that we ate and ate and ate. And then we ate some more. Swedish Easter food, American Easter food and way too much candy.

And that was that Easter, a good one.
Over and out. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0