Så stilla det blir när man lyss till sitt hjärta

Idag är det 3 år sedan den där soliga tisdagen. 3 år sedan den brinnande sensommaren blev till mörker, 3 år sedan vi i solnedgången miste den allra bästa av oss.
     Mormor, jag önskar så att du kunde vara här nu. Se hur otroligt mycket som har hänt sedan sist vi drack te i din säng. Jag vet att du finns kvar här hos oss, men ibland känns det så avlägset. Samtidigt så finns du här varje dag, hela du lyser i genom i mina val och handlingar, och det är jag oändligt tacksam för.

Tills vi ses igen ska jag leva för dagen, och ta tillvara på varje äventyr - precis som du har lärt mig.



Så stilla det blir när man lyssnar på träden.

När fåglarna tystnar i solnedgång.

Så stilla det blir när man lyss till sitt hjärta och gläds åt allt det som var en gång.



 

Today it is 3 years ago that sunny Tuesday. 3 years ago the burning colours of the fall went dark, 3 years ago we lost the very best one of us.

Grandma, I wish you could be here right now. So you can see how much that have happend since the last time we had tea in your bed. I know you are still here, but sometimes it just feels so distant. At the same time I see you every day, you shine through every choice and move I make - and for that I could not be more grateful.


Until I see you again I am going to seize every day and capture every adventure - just like you taught me to.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0