Om att hitta ett hem i staden man aldrig känt sig hemma i

Om att hitta ett hem i staden man aldrig känt sig hemma i

 

Idag är det ett år sedan jag skrev in mig på Norrlands Nation. Valet var mycket oväntat, och resultatet blev över alla förväntningar.  Under hösten bodde jag i stort sett på Norrlands, när jag inte jobbade i finaste Majs Café så åt jag Veg-hamburgare på Orvars, kvällsfikade alla kyliga tisdagskvällar, lunchade soliga eftermiddagar, dansade loss på Norrlandica, ölade med mina fina eller festade på gasquer och knasiga caféfester.

 

Nationslivet blev ett nytt Uppsala för mig, ett Uppsala jag nästan skulle vara bekväm att bo i. Och Norrlands var guldkornet i allt. Här lärde jag mig allt från caféarbete, servering och bartending till hur extremt kul det är att vara student, och hur fint det är att känna sig som hemma.

 

Idag varken jobbar jag eller är där speciellt ofta, men jag har fortfarande Norrlands närmast hjärtat och så fort jag får en stund över är det just dit jag vill gå. Till värmen, till Norrlands, hem.


 


Att gå med i Norrlands nation är det bästa jag har gjort i Uppsala, gör det ni också. Inskrivningen hittar ni här.



Today it's one year ago I became a member of the student organisation Norrlands Nation. For the first time in Uppsala I felt like home and I basically lived there for half a year. Worked at the coffeehouse, ate at Orvar's, drank tea late Tuesday nights, had lunch sunny afternoons, partied at Norrlandica, drank beer with my favourites or was at the crazy coffeehouse parties.

The student organisations are the best thing about Uppsala, and Norrlands the very best. Being a member there is the best thing I've done in Uppsala, become one here you too.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0